adobe xd چیست😎و چرا بهترین گزینه برای طراحان سایت است؟
خانه/وبلاگ/adobe xd چیست😎و چرا بهترین گزینه برای طراحان سایت است؟

adobe xd چیست😎و چرا بهترین گزینه برای طراحان سایت است؟

Adobe XD یکی از ساده ترین و کارآمدترین ابزارهای طراحی گرافیک و UI UX برای برنامه نویسانی هست که می خواهند تصاویر وب اپلیکیشنشان را هم، خودشان ساده طراحی کنند.

زمان مطالعه8
زمان آخرین به‌روزرسانی۱۴۰۱/۴/۲۹
تعداد بازدید1,647

توضیحات کامل

خلاصه

 فوتوشاپ یا ایلستریتور رو دیدید؟ ایکس دی ورژن سبک و بهینه شده اوناست. بهترین گزینه واسه اونایی که میخوان طراحی گرافیکی بکنن، ولی طراحیشون چندان زیاد سنگین و با جزئیات نیست. 

 فواید adobe xd 

 کلا adobe xd همه امکاناتی که شما نیاز دارید برای ساختن انواع بنرها و تصاویر رو در اختیارتون می زاره. البته خیلی ساده‌تر و با دنگ و فنگ کمتر. برای درک این موضوع، نیازه که یه نگاهی به کنترل پنلش بندازید، میبینید که چیز ویژه‌ای توش نیست. شبیه این تبلیغ های تلویزیونی میشه 😊 ولی واقعا من از وقتی ایکس دی رو پیدا کردم، photoshop و illustrator دارن توی لپتاپم خاک می‌خورن. 

 خروجی گرفتن از adobe xd 

 در مورد خروجی گرفتن از ایکس دی هم میشه گفت که نسبتا خوبه. فرمت پیشنهادی گوگل برای عکس، webp هست که خیلی هم بهینه هست. ایکس دی متاسفانه اینو نداره ولی خیلی از سایت هایی که سرشون به تنشون می‌ارزه، از svg استفاده می‌کنن. چرا؟ فرمت اس وی جی خوبیش اینه که شما عکس رو هرچقدر بزرگ یا کوچیک کنی، کیفیتش هیچ تغییری نمیکنه. در واقع کیفیتش برای موبایل، تبلت و دسکتاپ، همهش خوبه. ایکس دی، خروجی svg، jpeg،png و pdf میده و اینا اوکین. واسه تبدیل هر عکسی به فرمت webp هم میتونید از این سایت استفاده کنید. 

 معایب adobe xd 

 البته ایکس دی سه تا مشکل داره که فوتوشاپ و ایلستریتور ندارن(البته ایلستریتور یه مقدار گیر داره) 

یکی اینه که اون دو تا خودشون امکان راست چین کردن متن رو دارن، ولی شما برای انجام این کار توی ایکس دی، باید یه پلاگین نصب کنید. همین و تمام. کلا خیلی از امکانات رو میتونید با پلاگین، به ایکس دی اضافه کنید که یکیش همین راست چین کردن متن هست. مثلا من از ltr to rtl by alon gruss برای این کار استفاده می‌کنم. 

 مشکل دوم هم اینه که عموم نرم افزار های ادوبی، بک گراند تیره دارن و این موضوع، باعث میشه که کاربر، به راحتی طراحیش رو انجام بده، ایکس دی پس زمینه خاکستری متمایل به سفید داره و زمان طراحی، چش آدم در میاد 😭 . ممنون میشم اگه برای تغییر تم این اپ راهی پیدا کردید، کامنتش کنید. 

مشکل سوم هم اینه که مثلا اگه صفحه ورک اسپیستون یه مقدار سنگین بشه مثلا 3 مگ بشه، نرم افزار یه مقدار کند میشه. اما نگران کننده نیست. راه حلش ctrl+s هست. یعنی چند تا تغییر که می‌دید توی تصویرتون، ذخیره کنید. تمام 

مرن فا- آموزش nextjs

 نصب adobe xd 

 برای دانلودش هم می‌تونید از سایت سافت 98 استفاده کنید. فقط نکته مهم در مورد نصبش اینه که نیازه شما اکانت ادوبی داشته باشید و توی نرم افزار ایکس دی، به اکانتتون لاگین کنید. ساختن اکانت هم توی سایت ادوبی خیلی ساده هست. فقط یه vpn نیاز دارید.

 ویژگی های فوق العاده برای طراحان ui/ux 

 یک موضوع فوق العاده مهم تر برای ایکس دی، اینه که این اپ، برای طراحی ui/ux موبایل بسیار کارآمد هست. شما میتونید کل اپ رو توش پیاده کنید، نه به این صورت که مثلا 10 تا عکس از 10 بخش مختلف اپ رو طراحی کنید، بلکه تصاویر همراه با رویداد هایی که توی کلیک‌ها اتفاق می افته، اسلایدر ها و...همهشون.🤩 

 برای این موضوع نیاز هست که به ویدئو ها و آموزش هاش پناه ببرید رایگان توی نت ریخته. اصلا یه چی میگم، یه چی میشنوید. خیلی باحاله. می‌تونید برای اپلیکیشنتون، نسخه دارک و لایت( حالت شب و روز) بسازید. می‌تونید ترنزیشن و انیمیشن بزارید. 

آموزش adobe xd

 در مورد یادگیری ایکس دی هم میتونم بگم که خیلی سادهست. یعنی با فوتوشاپ کار کرده باشید، 1 ساعته همه چیش رو یاد میگیرید، اگه نه، 4 5 ساعته تمومه. آموزش رایگانش هم هست. یه هزار تومنی هم خرجش نکنید. 😉 

شاید به دردتون بخوره

دیدگاه ها

ارسال دیدگاهپیش از ارسال دیدگاه، باید وارد حساب کاربری خود شوید.
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.